David Beckham lawsuit dismissed

David Beckham sued In Touch Magazine after a cover story alleged that he was sexually involved with Irma Nici, known as a high class call girl.

The lawsuit was filed in the United States and Germany last year. It has finally gone before the courts.

Beckham alleged that the publisher, Bauer Publishing Company LP was guilty of slander, libel and intentional infliction of emotional distress.

Beckham declared in the U.S. court that he had never met Nici much less paid her for sex or committed adultery. Beckham has been married to Victoria, a former Spice Girl, for 11 years. They are expecting a baby and already have three sons together. It is easy to understand why Beckham has protested so strongly to the allegations.

The court Judge Manuel L. Real determined that the story falls under "public interest" because of Beckham's celebrity status. The judge ruled that Nici's accusations were part of free speech and that Beckham failed to prove that the publishing company acted with malice.

Beckham had sought $25 million in damages. Beckham's legal counsel will appeal the court's decision. The lawsuit in Germany has been won by Beckham and damages are to be determined. The court system appears to function differently in the two countries. It will be interesting to see if Beckham can prove that the actions of the publisher were indeed malicious.

davidbeckham.jpg